joi, 3 septembrie 2009

Maica Vulpe


De trei zile, un iepuraş
Frumuşel şi drăgălaş
Tot fugea si tot fugea
De vulpea cea şireată şi rea
Vulpea însă obosi
Şi din fugă se opri
Că astfel ea,se gândi
N-are rost să-l tot alerg pe urecheat
Mai sunt si alţi iepuri in pădure, nu e oare adevarat?
Şi astfel vulpea se lăsă păgubaşă
Şi plecă spre vizuină trufaşă
Iepuraşul era tare fericit
Ca de vulpe a scăpat ferit
A doua zi, în pădure se aude un cântec de jale
Care vrei, sau nu vrei, n-ai cum să nu-i dai ascultare
Dragii mei, iepuraşi şi porumbei
Veveriţe şi chiar lupi mişei
Eu sunt cumătra vulpe
A cărui cântec de jale nimeni nu vrea să-l asculte
Dar trebuie acum să mă ascultaţi
Dragii mei de acum pururea fraţi
Jur pe frunza nucului
Pe aripile cucului
Şi pe dinţii lupului
Carne nu am să mai pun în gură
Pentru 1000 de ani şi o săptămână
Post de carne si de ouă am să ţin
Că păcatul e un chin
Şi să sufăr mereu
Astă viaţa nu vreau eu
Aşa că dragii mei
Iepuraşi şi porumbei
Chiar şi lupilor mişei
Că de acum cumătra vulpe
De foame nu vrea să mai asculte
Foamea am să mi-o potolesc
Într-un fel mai creştinesc
Am să mănânc mure şi miere de crin
Mere pădureţe, poate am să beau şi vin
Dar nu ca să mă îmbăt
Doar aşa de dorinţa cărnii am să scap îndărăt
Şi plecă cumătra vulpe din bătrâna pădure
Sus pe dealul din apropiere, ca să culeagă mure
Si după ce pofta, şi-o va potoli
Va pleca in sat,că acolo e o mănăstire, şi în tihnă va muri
Că viaţa-i plină de păcăte
De multi iepuri şi găini mâncate
Şi sosi cumătra vulpe aproape de mănăstire
Că aici vroia să ajungă,asta era a ei menire
Dar nimeni nu ştia
La ce cumătra vulpe, de fapt se gândea
Că aici la mănăstire, nu există iepuri urecheaţi
Ce trebuie o vreme, să tot fie alergaţi
Aici la mănăstire
Unde-i linişte şi bine
Puii sunt graşi si fără de apărare
De cumătra vulpe nu vor avea scăpare
Şi peste un ceas, se aude până-n pădurea bătrână
Mare zgomot si hărmălaie, clopotul cel mare, sună
Ce-i cu zgomotul acesta...şi care-i a lui menire?
De nu ştiti vă spun eu, maica vulpe a sosit la mănăstire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu